08 juli 2008

Kycklingfilé i ugn

Hej!

Nu står jag vid spisen och lagar mat.. Har lagt till en till kategori här på min blogg :) Den heter "Mat och Bak"

Idag blir det Kycklingfilé i ugn och ris. Gottigt!

Och receptet lyder så här:

4 port:

Ta fram en stor ugnspanna. Sätt ugnen på 200 grader!
Tiden i ugnen: 50-55 minuter, vänd kycklingen 2-3 gånger!

4 stora djupfrysta kycklingfiléer
Hackad Purjulök
Hackad Morot
Skivade Färska champinjoner
Matlagningsgrädde 3 dl
Creme fraiche (1 förpackning)
Lite sambaolek (Ta på känn efter starkhet) Själv vill jag ha mycket :)

Ät gärna med ris och en god sallad! Eller ja varför inte potatis!

Och här har jag inte några speciella mått på hur mycket det ska vara. Utan ta lite som ni känner för!
Låt smaka :)

Och sen måste jag säga att min kära Syster är en bedårande kock! Hon gör nog världens godaste mat, och hoppas att du läser det här!
Kika gärna in hennes blogg också, lite recept och sånt. http://anood.blogg.se/

Ha det så bra mina vänner!

Inga kommentarer: