23 juni 2008

Jobbat & slitit hela dan!

God kvällens!


Idag har jag & Henrik jobbat & slitit HEEELA dan med huset! :)

Gick in till Colorama först efter Henrik slutat jobba, skulle kolla ut en färg som vi ska ha på huset. Finns ju många nyanser av vitt.

När vi gick ut ur butiken så hade vi köpt Demidekk Optimal (Eggvit) , massa bra penslar, grundfärg, mögeltvätt och alla tillbehör som vi behöver för att måla om huset!


Vi har räknat på att allt skulle kosta över 10.000, (Man ska ju räkna högt), Men när vi fick kvittot så betalade vi bara 6500 för ALLT! Gött mooos säger jag! Men vi fick ju bra rabatter med eftersom vi är stammisar där ;D hihi.. Men skönt ändå!


Och när vi kom hem så var det bara att sätta igång,

vi har skrapat heeela huset överallt (tagit bort alla lösa färgrester), tvättat huset med fasadtvätt + mögeltvätt där det var risk för mögel..

Och nu är det bara till att vänta i 2-3 dagar tills vi kan börja måla huset :D Kuuul!

Längtar ihjäl mig nu! Vill måla nu!


Men huset ser redan bättre ut, ser väldigt rent ut. Fick ju bort en massa smuts av fasadtvätten :) Kul att se!


Nåja..

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Var även en sväng på Invit idag, skulle kolla efter en blomlåda. Men det hade dom inte.

Men jag fick med mig en annan sak hem. Och det blev denna kransen som jag har hängt på ytterdörren :)

1 kommentar:

Me and my Home sa...

hej hej!!

åhhh vilken fin krans du har hittat till dörren. jätte fin!

kram kram

Linda