27 juni 2008

Undersköterska eller målare?

Idag fick jag post!

Jag kom in på utbildningen, på omvårdnadsprogrammet. Det var skoj!
Men jag är velig..

Vet aldrig vad jag vill bli, eller göra med mitt liv.. Och till sist trodde jag att jag visste det. Att jag skulle bli undersköterska..

Men egentligen älskar jag ju att måla, så jag funderar på att ringa runt till måleriföretag och fråga om man får bli lärling. Och sedan bli målare! Det är något jag skulle vilja..
Snälla! Kan ingen bestämma åt mig vad jag ska bli?

Ha det bra!

5 kommentarer:

Unknown sa...

som undersköterska får du också en bred kompetens,du kan även arbeta inom mentalvård m.m.Tror att det finns mer fördelar än nackdelar om du väljer omvårdnadsprogrammet. Självklart är valet ditt till syven och sist,jag hade själv fortsatt inom vården om inte min rygg satt stopp,målare kan du bli med tiden det också,du har liksom all tid i världen på dig. Lycka till med ditt val nu. kram pappsen

Anonym sa...

Hihi.. visst är det svårt när det väl gäller? stackars dig... Men grattis att du kom in måste jag säga! Hade jag fått gå om gymnasiet hade jag nog valt att gå bygg.. det hade kommit väl till hands nu när man bor i hus. Men det visste jag ju inte då.
Fint huset är! Härligt med bred garageuppfart. Måla på nu!!
Kram!

Anonym sa...

Åh vad fint du ahr hemma och vilken fin blogg du har. Jo jag har kvar rokoko-gruppen. Tänkte låna ut den åt min syster men ger du mig ett bra bud så kasnke vi kan göra äffärer :) Det är dock nött ett 5cm hål på dynan på fåtöljen

Anonym sa...

kolla lite på blocket och se i vilken prisklass likande grupper ligger och sedan ger du mig ett bud

Anonym sa...

Är faktiskt inte så trött idag, men ont i fötterna har jag. Men man får tänka på pengarna... det blir en bra morot